Zamówienie na Remont pustostanów w zasobach gminnych MZBM w Dąbrowie Górniczej.
MZBM, 8 stycznia 2020
Misją Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych jest zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.
MZBM, 8 stycznia 2020
Główna siedziba Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Dąbrowie Górniczej zlokalizowana jest przy ulicy Tysiąclecia 20. W budynku urzęduje Dyrekcja Zakładu, swoje miejsce mają również m.in. Dział Organizacyjno-Kadrowy oraz Kancelaria, w której można składać pisma, podania i dokumenty.
Na miejscu uzyskają Państwo informacje w zakresie finansowo-rozliczeniowym dotyczącym zarówno zasobów gminnych, jak i wspólnot mieszkaniowych. Rodzaje załatwianych spraw, można znaleźć w zakładkach: Administracja Zasobów Gminnych oraz Administracja Wspólnot Mieszkaniowych.
W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, dbając o zdrowie zarówno Państwa jak i naszych pracowników, zachęcamy do kontaktu telefonicznego (numery telefonów dostępne są w zakładce Kontakt oraz za pomocą środków przekazu elektronicznego Formularz zgłoszeniowy, mzbm@mzbm.com.pl
Administracja Zasobów Gminnych zajmuje się administrowaniem nieruchomości stanowiących własność Gminy lub Skarbu Państwa. Do naszych głównych celów należy realizacja zadań polegających na zaspokajaniu potrzeb bytowych mieszkańców Dąbrowy Górniczej oraz obsługa najemców gminnych lokali mieszkalnych i użytkowych w zakresie:
- zawierania umów najmu
- wypełniania (w zakresie dotyczącym administracji) wniosków o wynajem, zamianę lokalu, przyznanie dodatku mieszkaniowego
- przyjmowania deklaracji o zmianie ilości osób zamieszkałych w wynajmowanym lokalu
- przyjmowania deklaracji o wysokości zaliczki na wodę
- przyjmowania w okresie rozliczeniowym informacji o stanie wodomierza
- przyjmowania informacji dotyczących zgonu najemcy, zmiany nazwiska oraz zmiany stanu cywilnego
- wynajmu lokali użytkowych
- zdania lokalu
- przyjmowania zgłoszeń usterek i awarii powstałych w zasobach gminnych
- drukowania blankietów do opłat czynszowych
Informacji i wyjaśnień dotyczących:
- opłat za użytkowanie gminnego lokalu mieszkalnego (wysokość opłat miesięcznych, rozliczeń zaliczek)
- rozliczenia mediów gminnych lokali mieszkalnych
- salda finansowego kontrahentów, nadpłaty i niedopłaty (najemców i użytkowników lokali mieszkalnych komunalnych), w tym wydawanie zaświadczeń o wysokości salda
- wniosków o obniżkę czynszu za lokal mieszkalny
- wykupu lokali mieszkalnych komunalnych
- dodatków mieszkaniowych (możliwości uzyskania dodatku, wysokości dopłaty do czynszu)
- kont bankowych do wpłat na poczet opłat za mieszkanie komunalne
- obsługi najemców gminnych lokali użytkowych, w tym: wystawiania faktur, rozliczania mediów, ustalanie salda, naliczania odsetek, wystawianie not księgowych,
- analizy i monitorowania spłaty należności
- wystawiania wezwań do zapłaty
- rozpatrywania wniosków w sprawie rozłożenia należności pieniężnych na raty, umorzeń, prolongaty na podstawie obowiązujących przepisów
- negocjowania warunków spłaty zadłużenia
- prowadzenia postępowań windykacyjnych na etapie dobrowolnym i z egzekucji komorniczej
- przekazywania spraw na drogę postępowania sądowego oraz egzekucyjnego
- wyjaśnienia stanu należności sądowych, kartoteki
- rozpatrywania wniosków o zawieszenie/umorzenie egzekucji komorniczej
- wpisu i analizy dłużników w BIG, KRD
udziela Dział Księgowości i Windykacji.
Administracja zajmuje się kompleksową obsługą Wspólnot Mieszkaniowych. Naszym priorytetem jest racjonalna gospodarka finansowa i eksploatacyjna powierzonych w administrowanie nieruchomości, a także zapewnienie właścicielom optymalnych warunków mieszkaniowych. Współpracując od prawie 20 lat z Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych pomagamy podejmować decyzje mające na celu przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort mieszkańców.
W Administracji Wspólnot Mieszkaniowych zlokalizowanej przy ul. Tierieszkowej 1, obsługujemy właścicieli lokali w zakresie:
- dokonywania zmian czynszowych lokalu własnościowego
- przyjmowania deklaracji o zmianie ilości osób zamieszkałych w lokalu
- przyjmowania deklaracji o wysokości zaliczek na wodę
- przyjmowania informacji dotyczących zmiany właściciela lokalu (w przypadku: zgonu, wykupu, zakupu, spadku lub darowizny)
- wydruku aneksów czynszowych z wymiarem miesięcznych opłat
- wydruku blankietów do opłat czynszowych dla lokali własnościowych
- przyjmowania zgłoszeń awarii i usterek
- przyjmowania w okresie rozliczeniowym informacji o stanie wodomierza w lokalu
- uzyskania informacji na temat prac remontowych prowadzonych na budynkach wspólnot mieszkaniowych
- wypełniania (w zakresie dotyczącym administracji) wniosków do MOPS w sprawie ubiegania się o przyznanie dodatku mieszkaniowego dla lokalu własnościowego, po wcześniejszym umówieniu się oraz dostarczeniu niezbędnych dokumentów (tj. ostatniego aneksu czynszowego, rozliczenia kosztów CO oraz kosztów wody za okres, w którym składany jest wniosek)
- ustalenia hasła dostępu w celu uzyskania możliwości otrzymania informacji na temat lokalu własnościowego przez telefon.
Informacji dotyczących:
- stanów kartotek właścicieli lokali
- sytuacji finansowej wspólnot mieszkaniowych
- rozliczeń c.o., wody, gazu i innych mediów
- płatności faktur
- windykacji prowadzonej w stosunku do właścicieli lokali
- pożytków tj. reklam i wynajmu części wspólnych,
udziela Dział Obsługi i Księgowości Wspólnot Mieszkaniowych zlokalizowany w budynku przy ul. Tysiąclecia 20.
Misją Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych jest zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.
MZBM, 8 stycznia 2020
Zamówienie na Remont pustostanów w zasobach gminnych MZBM w Dąbrowie Górniczej.